عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 2 تير 1394
بازدید : 280
نویسنده : مجید اسدیان
´همان طور که می دانیم  مستقل از نوع جریان مورد استفاده برای جوشکاری با کاهش سرعت حرکت قوس دمای ورودی به قطعه کار افزایش و با افزایش سرعت دمای ورودی کم خواهد شد که این خود باعث تغییرات ریز ساختاری گسترده ای در فلز پایه خواهد شد.
´حال به تغییرات ایجاد شده در فلزپایه و میزان حرارت ورودی در قالب یک پاور پوینت می پردازیم که امیدوارم مورد استفاده شما عزیزان قرار بگیرد.
                                          
                                                 

دانلود فایل
 

تاریخ : جمعه 3 بهمن 1393
بازدید : 330
نویسنده : مجید اسدیان
طراحی کارخانه یکی از مهمترین و جالبترین بخشهای رشته مهندسی صنایع است که در مورد ترتیب فیزیکی قرار گرفتن تجهیزات و نیروی انسانی صحبت می کند . هدف اصلی ((طراحی کارخانه)) طرح ریزی ترتیب قرار گرفتن این تجهیزات و نیروی انساني  به نحوی است که حداکثر راندمان در تولید محصول بدست آید لازمه ی بر آوردن این هدف آنست که در این طرح چه در مورد مواد و چه در مورد نیروی انسانی میزان حمل و نقل ها و حرکات به حداقل برسد تا زمان کمتری توسط یک حرکت یا حمل و نقل صرف شود . بطور کلی هر چه زمان تولید یک محصول کمتر باشد .هزینه های اضافی آن نیز بمراتب کمتر خواهد شد.هدف طرح در واقع ایجاد بهترین رابطه متقابل بین جریان مواد جریان اطلاعات و افراد و همچنین برقرار کردن روشهای مطلوب برای خلق مجموعه ای منسجم در شرایطی کارآمد و اقتصادی و مناسب است
 
 

تاریخ : جمعه 3 بهمن 1393
بازدید : 384
نویسنده : مجید اسدیان
*خوردگی حفره ای نوعی خوردگی موضعی می‌باشد که باعث ایجاد حفره‌های کوچک در فلزات می‌شود. عامل این پدیده نرسیدن اکسیژن به بخش کوچکی از سطح می‌باشد. در این شرایط، این بخش نقش آند را بازی می‌کند و بخشی که دارای اکسیژن بالا است نقش کاتد را ایفا می‌کند که حاصل آن ایجاد خوردگی می‌باشد.
 
 
 

تاریخ : جمعه 6 تير 1393
بازدید : 386
نویسنده : مجید اسدیان

برش واتر جت به معنای برش مواد به وسیله فشار زیاد آب است.

آب با خروج از نازل به قطر کوچک سرعتی معادل 900 متر بر ثانیه پیدا می کند که باعث برش هر نوع ماده ای می شود.

 

دانلود در ادامه مطلب....


تاریخ : سه شنبه 13 خرداد 1393
بازدید : 440
نویسنده : مجید اسدیان
•خستگي نوعي ازتخريب است كه هنگامي مشاهده ميشود كه نيروي اعمالي ديناميك است و مقادير  بردار نيروي(مقدار وجهت و راستا) اعمالي با  گذشت زمان عوض مي شود.
 
 
دانلود در ادامه مطلب............

تاریخ : یک شنبه 25 اسفند 1392
بازدید : 1790
نویسنده : مجید اسدیان

جوشكاري نفوذي يكي از روشهاي اتصال حالت جامد بوده كه توسط به هم پيوستن سطوح در حين اعمال فشار در دماهاي بالا (كه مكانيزمهاي نفوذ و خزش فعال مي شوند ) انجام مي پذيرد.

 

                    

 

دانلود در ادامه مطلب


تاریخ : چهار شنبه 21 اسفند 1392
بازدید : 501
نویسنده : مجید اسدیان

سنگ زنی روشی است که عمدتا در آخرین مرحله تولید به کار گرفته می شود. به طور کلی،سنگ زنی فرایندی است که در آن،توسط ابزار تشکیل شده از دانه های ریز ومواد ساینده سخت،از یک جسم نرم تر براده برداری می شود.

                                              

دانلود در ادامه مطلب


تاریخ : یک شنبه 13 بهمن 1392
بازدید : 471
نویسنده : مجید اسدیان
•جوشکاری گازی فرایند اتصال فلزات است که در آن با استفاده از گرمای حاصل از احتراق مخلوط اکسیژن با یک گاز سوختنی ، عمل جوش انجام  می گیرد.                                           
•در این روش لبه های دو قطعه ای که باید به هم متصل شوند ، ذوب شده و پس از انجماد لبه های آنها به هم جوش می خورند . اغلب برای اتصال فلزات از یک فلز پرکننده نیز استفاده می شود . گرمای لازم برای ذوب فلز پایه از سوزاندن مخلوط اکسیژن و یک گاز سوختنی در مشعل مخصوص به دست می آید . شعله ی حاصل از سوختن این مخلوط به اندازه ای گرم هست  که فلز پایه را ذوب کند .           
 
 
                                                            
 
دانلود در ادامه مطلب

تاریخ : دو شنبه 7 بهمن 1392
بازدید : 448
نویسنده : مجید اسدیان

با وجود تجربه تلفات و خسارات سنگين زلزله هاي اخير مانند زلزله هاي منجيل و بم احتمال جدي وقوع زمين لرزه هاي بزرگ در بيشتر مناطق پر جمعيت کشور و نياز جدي به اعمال کنترل کيفي در طراحي و اجراي ساختمانها، متاسفانه هنوز توجه کافي به ساخت و ساز صحيح نشده است . از نظر علم مهندسي زلزله ، در حال حاضر ساخت بناهاي مقاوم در برابر زلزله امکان پذير است ، ليکن عملا به دليل يکسري مشکلات اجرائي رسيدن به ساختمانهاي مقاوم تضمين نمي گردد

                                                                          

 دانلود در ادامه مطلب


تاریخ : یک شنبه 6 بهمن 1392
بازدید : 470
نویسنده : مجید اسدیان

دانلود در ادامه مطلب


تاریخ : چهار شنبه 2 بهمن 1392
بازدید : 930
نویسنده : مجید اسدیان

جوشكاري فركانس بالا يكي از روشهايي است كه يك منبع گرم كننده با توليد يك جريان متناوب فركانس بالا (HF ) به صورت مقاومتي جهت ذوب كردن سطوح اتصال استفاده مي شود .جريان فركانس بالا داراي مشخصات معيني مي باشد كه آنرا براي جوشكاري قابل استفاده مي سازد . همانند جريان مستقيم يا جريان فركانس پايين متناوب جريان فركانس بالا نيز تمايل به جاري شدن در سطوح پردانسيته  (Skin effect  ) و جهت برگشت سطوح موازي و مجاور يكديگر را جستجو مي كند  ( Proximity effect  ) يعني گرم كردن و در پي آن ذوب كردن مي تواند در جايي كه مورد نياز است متمركز شود و يا اصطلاحا در نقطه مزبور فوكاس شود .

                                                               

دانلود ادامه مطلب


تاریخ : جمعه 27 دی 1392
بازدید : 449
نویسنده : مجید اسدیان

امروزه ارقام حاصل از اندازه گيري به عناوين مختلف و بيشتر از گذشته مورد استفاده قرار مي گيرد. براي مثال شناخت از اين كه فرايند توليد تحت كنترل است يا خير؟ معمولاً با استفاده كردن از آماري كه از فرايند جمع آوري مي شود اجرا مي گردد. ارقام و آماري كه از فرايند به دست مي آيد با محدوده هاي كنترل آماري محاسبه شده، مقايسه مي گردد و چنانچه اين ارقام خارج از محدوده كنترل قرار گيرند فرايند نياز به تنظيم خواهد داشت، در غير اين صورت فرايند بدون اصلاحات لازم همچنان عمل خواهد كرد.

بنابراين كيفيت ارقام حاصله از اندازه گيري بطور مستقيم به اندازه گيري هايي بستگي دارد كه از سيستم هاي اندازه گيري (ابزار دقيق) كه در وضعيت و يا شرايط «تحت كنترل» كار مي كنند گرفته مي شود.                                                                                               

                                               

دانلود در ادامه مطلب


تاریخ : یک شنبه 22 دی 1392
بازدید : 926
نویسنده : مجید اسدیان

تیتانیوم عنصر ۲۲ با معادل انگلیسی. Titanium این عنصر در مواد معدنی متعددی وجود دارد ولی منابع اصلی آن  روتیل و ایلمنیت هستند. دسته بندی آلیاژهای تیتانیوم بر اساس ساختار کریستالی آن آلیاژ در دمای محیط به سه دسته آلفا ، بتا و آلفا، بتا تقسیم می شوند.

برای اولین بار در سال 1790 فلز تیتانیوم توسط W.GREGOR انگلیسی کشف و توسط M.H.KLAPROTH آلمانی تیتانیم نامیده شد و از سال 1950 محصولات نوردی آن تولید و وارد بازار جهانی شد. به طور کلی به خاطر ایجاد لایه اکسیدی محافظ بر روی سطح تیتانیوم این فلز در مقابل مواد شیمیایی مقاوم است و به همین دلیل در ساخت تجهیزات شیمیایی و اعضا مصنوعی بدن و ابزار جراحی کاربرد زیادی یافته است . تا کنون مقدار تقاضای تیتانیم در بازار جهانی تابعی از مقدار مصرف آن در صنایع هوا- فضا و دریایی بوده است ولی به کارگیری آن در صنایع مذکور شدیدا تابع توسعه تکنولوژی جوشکاری آلیاژهای آن است      

  دانلود در ادامه مطلب                  .


تاریخ : پنج شنبه 28 آذر 1392
بازدید : 562
نویسنده : مجید اسدیان

برای جوشکاری آلومینیوم باید طول قوس را حتی المقدور کوتاه نگهداشت . برای اینکه جوشکاری خوب انجام شود قطعات ضخیمتر از 5 میلیمتر را حدود 200 درجه و برای ضخامت های تا 20 میلیمتر را حدود 400 درجه سانتی گراد گرم می کنند. در موقع تعویض الکترود و ادامه جوشکاری بایستی حدود 3 سانتیمتر از تفاله هائی را که روی جوش بسته شده پاک کرد.

                                                                   

دانلود در ادامه مطلب


تاریخ : سه شنبه 26 آذر 1392
بازدید : 1385
نویسنده : مجید اسدیان

چون مواد و فلزات تشکیل‌ دهنده و جوش‌ دهنده و گیرنده از لحاظ متالوژیکی بایستی

دارای خصوصیات مناسب باشند، بنابراین جوشکاری از لحاظ متالوژیکی بایستی مورد توجه قرار

گیرد که آیا قابلیت متالوژی و فیزیکی جوشکاری دو قطعه مشخص است؟

                                                          


تاریخ : سه شنبه 26 آذر 1392
بازدید : 1008
نویسنده : مجید اسدیان

خطرناک ترین ، پیچیده ترین  و ناشناخته ترین نوع عیب در جوش می باشد که به انها ترک های ناشی از هیدروژن و یا ترک های تاخیری نیز می گویند . این ترک ها در اثر تنشها و بعد از انجماد جوش توسعه پیدا میکنند از دلایل اصلی بروز این نوع ترک محبوس ماندن هیدروژن در فلز جوش است

 

                                        

 

دانلود در ادامه مطلب


تاریخ : دو شنبه 24 آذر 1392
بازدید : 441
نویسنده : مجید اسدیان
•در اين بخش ما به چيزي خواهيم پرداخت كه مي‌توان آن را تأثيرات دروني نيروهايي كه بر يك جسم عمل مي‌كنند، خواند. ديگر همچون استاتيك، فرض نخواهيم كرد كه اجسام كاملا صلب هستند، به عكس، محاسبة تغييرات شكل اجسام مختلف تحت نيروهاي متفاوت يكي از مشغله‌هاي اصلي ما در مطالعة استحكام مواد خواهد بود.
                                                                               
                                                                                                               
دانلود در ادامه مطلب

تاریخ : یک شنبه 24 آذر 1392
بازدید : 637
نویسنده : مجید اسدیان

این نوع فرایند در زمره جوشکاری قوسی قرار دارد که در ان قوس بین الکترود تنگستنی و قطعه کار ایجاد می شود

 

دانلود فایل در ادامه مطلب

 


تاریخ : جمعه 22 آذر 1392
بازدید : 501
نویسنده : مجید اسدیان

موضوعی که همواره بحث بر انگیز بوده و موجب نگرانی طراحان و سازندگان سازه های فولادی است، چگونگی رفتاراتصالاتی است

وسایل اتصالی که برای ساخت اعضاو اتصال آنهابه یکدیگر به کار می رودشامل پرچ،پیچ وجوش است

با وجود تمام معضلات در جوشکاری ،هنوز نمی توان جانشینی برای اتصالات جوشی متصوربود. عقیده اهل فن براین است که اگر استانداردهای مربوطه در طراحی و اجرای اتصالات جوشی به کار گرفته شود،با توجه به خواص متالوژیک و مکانیکی ناحیه جوش شده،نباید اشکال خاصی در رفتار اتصال جوشی به وجود بیاید.

 گواه خوب این ادعااستفاده موفق ازجوش در صنایع کشتی سازی،اتومبیل سازی،ظروف تحت فشار خطوط انتقال گازو صنایع نظیر می باشد که در آنها اتصالات جوشی به طور موفقیت آمیزی ایفای نقش می نماید.

 


تاریخ : جمعه 22 آذر 1392
بازدید : 479
نویسنده : مجید اسدیان

دسته‌ای از فرایندهای جوشکاری هستند که در آنها، عمل جوشکاری بدون ذوب شدن لبه‌ها انجام می‌شود. در واقع لبه‌ها تحت فشار با حرارت یا بدون حرارت در همدیگر له می‌شوند. فرایندهای این گروه عبارت‌اند از:

جوشکاری اتصالی
جوشکاری نفوذی
جوشکاری با امواج مافوق صوت

 

 

دانلود در ادامه مطلب


تاریخ : پنج شنبه 21 آذر 1392
بازدید : 834
نویسنده : مجید اسدیان
فرایند جوشکاری انفجاری
 
تعريفي كلي از فرايند جوشكاري انفجاري، همراه با برخي عوامل موثر در اين روش، ارائه شود. البته از آنجا كه حل تحليلي فرايند جوشكاري انفجاري، به متغيرهاي بسياري از جمله جنس صفحات، فاصله صفحات، زاويه صفحات نسبت به يكديگر، نوع مواد منفجره، سرعت انفجار و بسياري عوامل ديگر بستگي دارد، فقط به بررسي مكانيزم روش و برخي راه‌حل‌هاي تجربي مطرح در اين زمينه، خواهيم پرداخت. همچنين، شبيه‌سازي موج‌هاي فصل مشترك قطعات، خصوصيات مواد منفجره و برخي كاربردهاي متداول جوشكاري انفجاري را بررسي خواهيم كرد.
 
 
 
دانلود در ادامه مطلب

تاریخ : چهار شنبه 20 آذر 1392
بازدید : 1751
نویسنده : مجید اسدیان

در این قسمت به انواع فرایند های جوشکاری مانند:

•جوشکاری با الکترود دستی پوشش‌دار (SMAW)
•جوشکاری زیرپودری (SAW)
•جوشکاری با گاز محافظ (GMAW یا MIG/MAG)
•جوشکاری با گاز محافظ و الکترود تنگستنی (GTAW یا جوشکاری TIG)
•جوشکاری پلاسما
 
 دانلود پاور پوینت در ادامه مطلب

تاریخ : چهار شنبه 20 آذر 1392
بازدید : 524
نویسنده : مجید اسدیان

در این قسمت انواع منابع تغذیه در فرایندهای جوشکاری را برای شما عزیزان اماده کرده ایم.



 دانلود در ادامه مطلب

 


تاریخ : چهار شنبه 20 آذر 1392
بازدید : 379
نویسنده : مجید اسدیان

 این نوع جوشکاری خود به دو نوع جوشکاری تقسیم می شود جوشکاری با جریان برق مستقیم وجریان برق متناوب که به علت سروصدا وهمچنین نبود امکانات ما از جوشکاری باجریان برق متناوب استفاده می کنیم.

در این نوع جوشکاری یک موتور ویک مولد وجود دارد که روی این مولد مقدار آمپراژ درجه بندی شده است.که برای قطعه کارهایی با ضخامت تقریبا3میلی متر مقدار 50آمپر مناسب است.از مجموعه این دستگاه دو کابل خروجی یکی به قطعه کار ودیگری به الکترودگیر متصل می باشد.در جوشکاری با برق الکترود باید با زاویه 45-30 درجه نسبت به افق نگه داشته شود و همچنین باید 3-1میلی متر با سطح قطعه کار فاصله داشته باشد دراین نوع جوشکاری در ابتدا که الکترود را به قطعه کار می زنیم ممکن است که به قطعه بچسبد که این هم با تمرین حل می شود.

 

 

دانلود در ادامه مطلب


صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

به وبلاگ ترفند های جوشکاری ایران خوش امدید.

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 52
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 55
بازدید ماه : 54
بازدید کل : 40902
تعداد مطالب : 25
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1


nginx

RSS

Powered By
loxblog.Com