عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : جمعه 27 دی 1392
بازدید : 449
نویسنده : مجید اسدیان

امروزه ارقام حاصل از اندازه گيري به عناوين مختلف و بيشتر از گذشته مورد استفاده قرار مي گيرد. براي مثال شناخت از اين كه فرايند توليد تحت كنترل است يا خير؟ معمولاً با استفاده كردن از آماري كه از فرايند جمع آوري مي شود اجرا مي گردد. ارقام و آماري كه از فرايند به دست مي آيد با محدوده هاي كنترل آماري محاسبه شده، مقايسه مي گردد و چنانچه اين ارقام خارج از محدوده كنترل قرار گيرند فرايند نياز به تنظيم خواهد داشت، در غير اين صورت فرايند بدون اصلاحات لازم همچنان عمل خواهد كرد.

بنابراين كيفيت ارقام حاصله از اندازه گيري بطور مستقيم به اندازه گيري هايي بستگي دارد كه از سيستم هاي اندازه گيري (ابزار دقيق) كه در وضعيت و يا شرايط «تحت كنترل» كار مي كنند گرفته مي شود.                                                                                               

                                               

دانلود در ادامه مطلب


تاریخ : یک شنبه 22 دی 1392
بازدید : 927
نویسنده : مجید اسدیان

تیتانیوم عنصر ۲۲ با معادل انگلیسی. Titanium این عنصر در مواد معدنی متعددی وجود دارد ولی منابع اصلی آن  روتیل و ایلمنیت هستند. دسته بندی آلیاژهای تیتانیوم بر اساس ساختار کریستالی آن آلیاژ در دمای محیط به سه دسته آلفا ، بتا و آلفا، بتا تقسیم می شوند.

برای اولین بار در سال 1790 فلز تیتانیوم توسط W.GREGOR انگلیسی کشف و توسط M.H.KLAPROTH آلمانی تیتانیم نامیده شد و از سال 1950 محصولات نوردی آن تولید و وارد بازار جهانی شد. به طور کلی به خاطر ایجاد لایه اکسیدی محافظ بر روی سطح تیتانیوم این فلز در مقابل مواد شیمیایی مقاوم است و به همین دلیل در ساخت تجهیزات شیمیایی و اعضا مصنوعی بدن و ابزار جراحی کاربرد زیادی یافته است . تا کنون مقدار تقاضای تیتانیم در بازار جهانی تابعی از مقدار مصرف آن در صنایع هوا- فضا و دریایی بوده است ولی به کارگیری آن در صنایع مذکور شدیدا تابع توسعه تکنولوژی جوشکاری آلیاژهای آن است      

  دانلود در ادامه مطلب                  .


به وبلاگ ترفند های جوشکاری ایران خوش امدید.

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 56
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 59
بازدید ماه : 58
بازدید کل : 40906
تعداد مطالب : 25
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1


nginx

RSS

Powered By
loxblog.Com